A legdurvább példa talán a németországi lövöldözés volt, ami 16 áldozatot követelt. Az elkövető állítólag egy kedvelt lövöldözős játék hatására követte el tettét. Ironikus, hogy mindez abban a Németországban történt, ahonnan egyre gyakrabban hallani különböző törvénytervezetekről és szervezkedésekről az erőszakos számítógépes játékok cenzúrázásáról és/vagy betiltásáról.
További példa, hogy egy fiatalember kórházba került Svédország déli részében, mert összeesett, miután 20 órán keresztül „wowozott”. Az ilyen és ehhez hasonló történések persze nem nevezhetők ritkának: rendszeresen hallhatunk hasonló extrém „WoW”-os játékélményekről szóló igaz rémtörténeteket az USA-ból , amelyek során az illető súlyos állapotba került a túlzott játék miatt, vagy akár bele is halt a szünet nélküli „wowozásba”.
Személyes véleményem pedig a témáról az, hogy bár a játékok gép elé ültető ereje is elég nagy, de ennek ellenére nem csak a játékot hibáztathatjuk a függőség kialakulásáért. Valószínűleg a gyerekek környezetei is aktívan közrejátszott abban ami történt. Érdekes kérdés, hogy a több milliós játékostársadalmakból vajon miért csak néhány (tucat) ember válik kórosan függővé, illetve elmebeteggé a játék hatására? Hiszen mindegyikük ugyanazzal a játékkal játszik. Jómagam is éppen eleget játszok különböző lövöldözős, vagy internetes (szerep)játékokkal, mégis inkább blogot pötyögök iskolatársaim és tanáraim halomba lövése, vagy szinte már szuicid hajlamú maratoni wowozás helyett. Csak éppen arra a néhány fiatalra nem figyeltek rá a szülei. Csak éppen a tanárai sem. Csak éppen a diáktársai szívatták. Csak éppen depressziós volt... és még sorolhatnám a lehetséges tényezőket. Aki ilyen lelkiállapotban leledzik az bármitől "bekattanhat": Egy filmtől. Egy könyvtől. Egy mókustól a parkban. Tökmindegy. De a játék valószínűleg gyorsított rajta. És egyik esetben meghalt 16 ember, másik esetben pedig közel életveszélyes helyzetbe hozta magát egy fiatalember.