Főbb források

http://www.sg.hu/cikkek/49081/okoznak_e_fuggoseget_az_online_jatekok http://www.szabadfold.hu/csaladotthon/venynelkul/fuggoseget_okozhat_a_szamitogepes_jatek http://www.inaplo.hu/_inlog/log-net2004b/ozorai_agnes.htm http://hup.hu/node/54838 http://www.boldog-gyermek.hu/szamitogep_fugges.html http://www.haon.hu/hirek/im:haon:culture-seta/cikk/szamitogep-fuggseg/cn/haon-news-ed03-20051020-095644 http://www.sulinet.hu/tart/fcikk/Kjbd/0/12368/1 http://www.cybergen.hu/?q=node/4183 http://www.sg.hu/cikkek/49926/uj_betegseg_a_mobilfuggoseg http://mobilarena.hu/hir/a_mobilfuggoseg_is_betegseg.html http://www.legjobbsuli.hu/hirfalo/mobilfuggoseg_mar_nem_lehet_elni_nelkul

Cikkek a netfüggőségről

Rövidített, tömörített cikkek a netfüggőségről. [Az oldal tartalma egy tanórai projekt miatt készült]

Friss topikok

A függőség extrém példái

2010.01.10. 12:08 | Jinzo | Szólj hozzá!

Címkék: cenzúra extrém függés betiltás számítógépfüggőség internetfüggőség

A legdurvább példa talán a németországi lövöldözés volt, ami 16 áldozatot követelt. Az elkövető állítólag egy kedvelt lövöldözős játék hatására követte el tettét. Ironikus, hogy mindez abban a Németországban történt, ahonnan egyre gyakrabban hallani különböző törvénytervezetekről és szervezkedésekről az erőszakos számítógépes játékok cenzúrázásáról és/vagy betiltásáról.

További példa, hogy egy fiatalember kórházba került Svédország déli részében, mert összeesett, miután 20 órán keresztül „wowozott”. Az ilyen és ehhez hasonló történések persze nem nevezhetők ritkának: rendszeresen hallhatunk hasonló extrém „WoW”-os játékélményekről szóló igaz rémtörténeteket az USA-ból , amelyek során az illető súlyos állapotba került a túlzott játék miatt, vagy akár bele is halt a szünet nélküli „wowozásba”.

 

Személyes véleményem pedig a témáról az, hogy bár a játékok gép elé ültető ereje is elég nagy, de ennek ellenére nem csak a játékot hibáztathatjuk a függőség kialakulásáért. Valószínűleg a gyerekek környezetei is aktívan közrejátszott abban ami történt. Érdekes kérdés, hogy a több milliós játékostársadalmakból vajon miért csak néhány (tucat) ember válik kórosan függővé, illetve elmebeteggé a játék hatására? Hiszen mindegyikük ugyanazzal a játékkal játszik. Jómagam is éppen eleget játszok különböző lövöldözős, vagy internetes (szerep)játékokkal, mégis inkább blogot pötyögök iskolatársaim és tanáraim halomba lövése, vagy szinte már szuicid hajlamú maratoni wowozás helyett. Csak éppen arra a néhány fiatalra nem figyeltek rá a szülei. Csak éppen a tanárai sem. Csak éppen a diáktársai szívatták. Csak éppen depressziós volt... és még sorolhatnám a lehetséges tényezőket. Aki ilyen lelkiállapotban leledzik az bármitől "bekattanhat": Egy filmtől. Egy könyvtől. Egy mókustól a parkban. Tökmindegy. De a játék valószínűleg gyorsított rajta. És egyik esetben meghalt 16 ember, másik esetben pedig közel életveszélyes helyzetbe hozta magát egy fiatalember.

A bejegyzés trackback címe:

https://webszemle.blog.hu/api/trackback/id/tr191660870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása