Egyesek szerint nem.
Véleményem szerint igenis szükséges, mégpedig azért, mert a Google keresőforgalmára építő, pénzügyileg sikeres webes vállalkozások jelentős része a brandek által, a Google keresőn keresztül neki ajándékozott keresőforgalomnak köszönheti az üzleti értékét.
Vegyünk egy példát:
A GlobalPlaza, nagyáruházak akcióit monitorozza.
A "Tesco akció" kifejezésre keresve, jelenleg még a Tesco weboldalát is megelőzik, a találati lista első helyét megszerezve, de hasonló a helyzet egyéb áruházláncok esetén is és magukra az offline csatornákon meghirdetett akciókra is remekül szerepel a portál.
Megkérdőjelezhető, hogy a végleges vásárlások számát mekkora mértékben befolyásolja a dolog, de ami tény: a GlobalPlaza egy olyan portál amely a Tesco konkurenseinek az akcióiról is beszámol, plusz potenciális reklámfelület konkurenseknek.
(Megközelítőleg olyan napi 18-20 ezer visit lehet a Globalplaza-n, ami magyar tekintetben elég szép szám.)
Erősen fogalmazva, a keresőoptimalizálás egyik legjobban jövedelmező lehetősége, a brand hijack. Ennek fényében érdemes átgondolni a SEO fontosságát a nagy nevek szemszögéből.