Nemrég a Google megjelenített egy új szolgáltatást: A Google Adsense hirdetés megjelenítők definiálhatják azokat a tartalmi részeket az oldalaikon, amelyekkel releváns hirdetéseket kívánnak az oldalon viszontlátni.
Blog oldalakon, sok irreleváns tartalmi blokkot megjelenítő site-okon kifejezetten jótékony hatással lehet az Adsense bevételekre az alkalmazása, ahogy azt Michael Gray is bemutatja egy grafikonon, a saját esetét leírva.
A section targetinget egyszerű HTML tagek implementálásával alkalmazhatjuk:
<!– google_ad_section_start –>
<!– google_ad_section_end –>
Van fordított verzió is, amikor egyes blokkok kapcsán nem a kiemelést, hanem kifejezetten az ignorálást tartjuk fontosnak az Adsense robot részéről elérni:
<!– google_ad_section_start(weight=ignore) –>
A Google Help megemlíti, hogy olyan esetben javasolt az alkalmazása amikor elegendő tartalmat tudunk section targeted blokkokba helyezni.
Többszörösen használhatóak a tagek az oldalon.