Főbb források

http://www.sg.hu/cikkek/49081/okoznak_e_fuggoseget_az_online_jatekok http://www.szabadfold.hu/csaladotthon/venynelkul/fuggoseget_okozhat_a_szamitogepes_jatek http://www.inaplo.hu/_inlog/log-net2004b/ozorai_agnes.htm http://hup.hu/node/54838 http://www.boldog-gyermek.hu/szamitogep_fugges.html http://www.haon.hu/hirek/im:haon:culture-seta/cikk/szamitogep-fuggseg/cn/haon-news-ed03-20051020-095644 http://www.sulinet.hu/tart/fcikk/Kjbd/0/12368/1 http://www.cybergen.hu/?q=node/4183 http://www.sg.hu/cikkek/49926/uj_betegseg_a_mobilfuggoseg http://mobilarena.hu/hir/a_mobilfuggoseg_is_betegseg.html http://www.legjobbsuli.hu/hirfalo/mobilfuggoseg_mar_nem_lehet_elni_nelkul

Cikkek a netfüggőségről

Rövidített, tömörített cikkek a netfüggőségről. [Az oldal tartalma egy tanórai projekt miatt készült]

Friss topikok

Szemmozgás tanulmányok, avagy mit nézünk először a gugliban

2009.03.30. 20:18 | Jinzo | Szólj hozzá!

Patrick Altoft blogján tegnap megjelent egy cikk, amely a keresési szokások szerinti eltérésekről számolt be, keresők találati oldalait illetően.

Keresési szokásokat három nagy csoportba sorolunk be: navigációs, tranzakciós és információ keresés (keresések jellege, típusai).
Utóbbi kettő típusa szerint különválasztott méréseket végeztek.

Az eredmények: információ keresésnél sokkal tovább időz el, kevesebb találaton (a találati lista élén), a felhasználó, tranzakciós kereséseknél, több találatot áttekint.

Információ keresés

Eye-tracking: Szemmozgás mérése információ keresésen
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tranzakciós keresés

Eye-tracking: Szemmozgás mérése tranzakciós keresésen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés abban a tekintetben vizsgálja az eredményt, hogy milyen jellegű találatoknál fontosabb az első 3 helyezés és mi az, ahol több esélyt kapnak az első három találaton túl lévő oldalak is.
Érdekes kérdés, de én most egy másik vonulatával foglalkoznék a dolognak.
Az alapvető különbséget (tranzakciós keresés <-> információ keresés) én abban látom, amiben más az organikus találati lista és más a szponzorált, ppc hirdetések jellege és hatékonysága.

Egyszerű tranzakcióknál, tranzakciós kereséseknél, ahol könnyen mérhető konverzióról van szó (pl. termék megvásárlása céljából indított keresés, KGFB kötés - kötelező kampányban, last minute utazás, repülőjegy foglalás), minden bizonnyal, a PPC javára billen a mérleg a konverzió arányát illetően (más kérdés a forgalom!)
Ez az ahol egy rövid, de hatékony szöveggel verni lehet az organikus találatokat.
Vásárlási ciklus végén, mondjuk úgy, ha az e-commerce témáját tekintjük, sokat lehet nyerni PPC-vel.

Vásárlási ciklus eleje, ahol még nem döntött a brand mellett a felhasználó, ahol még csak tájékozódik, ahol nemcsak termék, de esetek nagy részében a forgalmazó kiválasztása is eldől, ott az organikus találatok az erősebbek.

Nem lehet persze ebben sem általánosítani, de alapvető karakterisztikáját illetően, ebben látom a különbséget keresési típusok és  keresési találatok jellege között.

A bejegyzés trackback címe:

https://webszemle.blog.hu/api/trackback/id/tr901036005

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása